Hupsista, viimeisestä postauksesta ehti kulumaan aikaa reilu pari viikkoa. Tuon parin viikon aikana ehdin käymään vierailulla Suomessa ja viettämään rauhallista joulua kotona miehen kanssa. Joulua valmistellessa ja juhliessa netissä surffailu jäi aika vähälle ja muutenkin taisi iskeä väsymys, joten raportointi vaan jäi tekemättä...

Oli ihanaa päästä pitkästä aikaa käymään Suomessa. Viimeksi kävin siellä kesällä juhannuksen tienoilla kesälomaa viettämässä. Syksyn aikana minun piti päästä sinne pariinkin kertaan käymään työmatkojen puitteissa, mutta valitettavasti molemmat reissut peruuntuivat erilaisten yhteensattumien summana, joten nyt sitten joulun lähestyessä tuli tunne että sinne on vaan päästävä. Sain työnantajan kanssa sovittua pari lomapäivää niin että pääsin toteuttamaan matkan, ja kyllä siitä tulikin hyvä mieli. Sain nähdä kaikki rakkaat ihmiset ja viedä joululajat perille ihan itse. Tuon muutaman päivän aikana en valitettavasti ehtinyt nähdä kuin pari kaveria, mutta toivottavasti ensi kerralla on enemmän aikaa ja ehtisin nähdä teidät kaikki!

Jostain kumman syystä viimeisillä Suomen reissuillani on aina sattunut jotain mikä on sekoittanut matkasuunnitelmani ja niin kävi tälläkin kertaa molempiin suuntiin matkustaessani. Lensin täältä Helsinkiin Pariisin kautta yhdellä vaihdolla. Jo Dallasista lähteissä kone oli vähän myöhässä ja tiesin joutuvani Pariisissa vaikeuksiin, koska vaihtoaikaa olisi vain tunti. Perillä Pariisissa oli tuona aamuna kaiken lisäksi erittäin sankka sumu (kapteenin mukaan laskeuduimme nolla -näkyvyydessä) sekä lentojen catering-henkilöstön lakko, joka oli jo muutenkin sotkenut suurimman osan lentoliikenteestä. Niinpä siis myöhästyin alkuperäiseltä lennolta ja jouduin odottelemaan seuraavaa Helsingin lentoa, joko olikin sitten kaiken lisäksi pari tuntia myöhässä. Sen lisäksi joululahjoja täynnä olevat laukkuni eivät löytäneet perille samaan aikaan kanssani, joten kävin Helsingissä kävin asioimassa jo edellisiltä reissuilta tutuksi tulleessa tulopalvelussa. Onneksi laukut kuitenkin toimitettiin perille majapaikkaani Hämeen sydämeen jo samana iltana, joten täydet pisteet tästä palvelusta Finskin tulopalvelulle ;-)

Matkalla takaisin petti täsmällinen ja luotettava Finnair. Reittini oli tällä kertaa New Yorkin kautta ja jo lähteissä Finnairin lento oli reilu pari tuntia myöhässä. Illalla Nykiin saapuessamme osuimme pahimpaan ruuhka-aikaan, joten loppujen lopuksi saavuille kolmisen tuntia myöhässä eikä toiveita Dallasiin pääsemisestä enää saman vuorokauden puolella ollut. Finski onneksi tarjosi majoituksen lentokenttähotellissa, joten en joutunut nukkumaan tuota yötä lentokentällä. Seuraava päivä eli jouluviikon torstai taisikin sitten olla yksi vilkkaimpia joulunajan matkustuspäiviä jenkeissä, joten pääsin vasta vähän ennen puoltapäivää lähtevälle lennolle Dallasiin ja saavuin perille lopulta vähän ennen neljää iltapäivällä. Laukut onneksi tulivat tällä kertaa samaan aikaan perille. Tosin niistä piti pulittaa pieni ylipainomaksu, koska olin ostanut useamman kilon joulu- ja muita herkkuja mukaan matkaan... eihän sitä tiedä milloin seuraavan kerran pääsee täydentämään varastoja!

Joulun vietimme miehen kanssa kotosalla ihan rauhallisesti katsellen tuliaiselokuvia ja nautiskellen jouluruuasta. Jouluaattona kävimme ystävien luona ihan oikeassa saunassa ja kuten aiemmin jo kerroinkin, hankimme ihan oikean joulukinkun, jonka sitten paistoin jouluaattona. Sen lisäksi ahkeroin meille perinteiset peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot Pirkka -lehden ohjeiden mukaisesti, ja ihan hyvinhän nuo onnistuivat... Kinkku oli ihan mahtavan hyvää ja jouluruoka maistui muutenkin pitkän tauon jälkeen, taisimme nauttia noita jouluruokia peräti 4 päivää putkeen eikä olisi tehnyt tiukkaa jatkaa vielä paria päivää, niin ihanalta ne maistuivat! Koko neljän kilon kinkku meni viimeisiä rippeitä myöten ja joulupäivänä meitä kävi tässä urakassa auttamassa ystäväpariskunta, kiitos avusta ja mukavasta jouluateriasta!

Täällähän tapaninpäivä ei ole yleinen vapaapäivä, joten joulun vietto piti ikäänkuin keskeyttää ja mennä takaisin töihin.... Tuntui vaikealta motivoitua loppuvuoden puristukseen enkä loppujen lopuksi saanut paljoakaan aikaiseksi, kunhan nyt olin läsnä ja lähdin sitten aikaisin kotiin. Nyt onkin sitten seuraavan juhlan aika...menemme illalla juhlistamaan uuttavuotta siihen meidän ainoaan paikalliseen baariin, jonne tulee myös mm. esirouvani miehensä kanssa ja pari muutakin kollegaani miehineen...eli mielenkiintoinen vuodenvaihde luvassa aidossa jenkkiläisessä seurassa!

Iloista ja Onnellista Uuttavuotta 2007 kaikille tutuille ja tuntemattomille!!!